غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دوشنبه, 09 مهر 1397 06:39

واقعه غدیر / حسینی، سید جواد

واقعه غدیر

نویسنده: حسینی، سید جواد

اسفند 1382 - شماره 50 (13 صفحه - از 19 تا 31)

به امر الهی این مکان برای اجتماع انتخاب شد و طبق دستور پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بیش از یکصد و بیست هزار نفر همراه ایشان برای اجتماع در آنجا حرکت کردند، حتی دوازده هزار یمنی که مسیرشان به سمت شمال نبود، تا غدیر همراه آن حضرت آمدند.

فرمان الهی برای بیان مطلبی مهم: بعد از حمد و ثنای الهی فرمود:

«اقرار می‌کنم به بندگی خدا و شهادت می‌دهم که او پروردگار من است، و آنچه به من وحی نموده، ادا می‌نمایم و الا ترس دارم عذابی بر من فرود آید... شما بیش از آن هستید که با یک دست و در یک زمان با من دست دهید، و پروردگارم مرا مأمور کرده است که درباره آنچه برای علی، امیرالمؤمنین علیه‌السلام و امامانی که بعد از او می‌آیند و از نسل من و اویند، منعقد نمودم، از زبان شما اقرار بگیرم... 3. نهادن عمامه «سحاب» بر سر علی علیه‌السلام :

پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بعد از پایان خطبه، عمامه خود را که «سحاب» نام داشت به عنوان تاج افتخار بر سر امیرمؤمنان قرار دادند و انتهای عمامه را بر دوش آن حضرت آویزان نمودند و فرمودند:

« عمامه تاج عرب است. در حجة‌الوداع همان پنج نفر اصحاب صحیفه، با نه نفر دیگر برای بار آخر نقشه دقیق‌تری برای قتل حضرت در راه بازگشت از مکه به مدینه کشیدند و نقشه چنین بود که در محل از پیش تعیین شده‌ای، در قله کوه «ارشی» کمین کنند و همین که شتر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله سربالایی کوه را پیمود و در سرازیری قرار گرفت، سنگهای بزرگی را به...

 

جهت مشاهده متن کامل مقاله کلیک کنید...

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر