غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سایت علی نامه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سایت علی نامه جهت مشاهده کلیک کنید : http://alinameh.com

درباره ما

بسم الله الرحمن الرحیم آن روز که ابراهیم علیه السلام مورد خشم و غضب نمرود قرار گرفت و دستور داد تا ابراهیم را در آتش بسوزانند، هیزم بسیاری فراهم آوردند و در زمین وسیعی بیرون شهر، آتش بسیار بسیار بزرگی افروختند، بسیار بیش از آن که برای سوزاندن یک نفر لازم است.

شاید نمرود می‌خواست رعب و وحشتی از آن آتش بزرگ و پهناور در دل مردم اندازد، تا دیگر کسی نتواند در برابر آیین رسمی انتقادی کند، و یا اینکه قدرت خود را نمایش دهد. به هر حال چون آتش، بزرگ بود، از فاصله دور هم گرمای آن آزاردهنده بود و نمی‌توانستند نزدیک آن شوند تا ابراهیم را در آن بیندازند. ناچار ابراهیم را بر منجنیق گذاشتند تا او را در میان آن آتش اندازد.در قصه‌ها هست که زنبوری کوچک، از باریکه آبی، چند قطره برداشت و به طرف آتش نمرود رفت تا آن را خاموش کند.

از فاصله دوری هرم گرم آتش نگذاشت نزدیک شود. از همان دور، آن چند قطره را پرتاب کرد و آن چند قطره بخار شد و به هوا رفت. فرشته‌ای که زنبور را تماشا می‌کرد خنده‌اش گرفت. از زنبور پرسید:

«آخر این چه کاری بود؟ تو که نمی‌توانستی آتش را خاموش کنی!». زنبور گفت: «می‌خواستم در حد توان خودم، به ابراهیم کمک کرده باشم و جزو یاوران ابراهیم قرار گیرم».جمعی که این سایت را راه‌اندازی کرده‌اند و در ارائه محتوای آن با شکلی زیبا و سنجیده و علمی و دقیق می‌کوشند، زنبورهای کوچکی هستند، که در حد توان خویش، در صف ابراهیم ایستاده‌اند. نه در صف نمرودیان و نه در غوغای تماشاچیان.

نشریه الکترونیک

علی‌نامه، نشریه‌ای الکترونیکی است که بازتاب مطالعات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعه فرهیختگان و دانش‌ورزان را، که با محوریت «امیرالمؤمنین امام علی بن أبی‌طالب علیه السلام» از دیرباز تا به امروز انجام شده است، ارائه می‌کند و فعالیت خود را از عید غدیر سال ۱۳۸۹ هجری شمسی آغاز کرده است.

علی‌نامه، می‌کوشد تا با قالب‌های متنوعی که در دستور کار خود قرارداده‌است، آسان‌ترین و گویا‌ترین و روان‌ترین راه را پیش رو بگذارد، تا با دریافت و فهم این دستاوردهای فکری ـ که در انعکاس کلام و کردار امیرالمؤمنین علیه السلام در ذهن و زبان نویسندگان و هنرمندان و دانشمندان و ادیبان شکل گرفته است ـ کمی از هیاهوی بی‌مایه روزمره فارغ شویم و رو به سوی آسمان کنیم.علی‌نامه را در دقایقی که می‌خواهید جدی باشید و برای کمال روحی خود گامی بردارید، با دقت و تأمل ورق بزنید.

علی‌نامه به هیچ مؤسسه و تشکل و سازمان دولتی و غیردولتی در هیچ جای دنیا، وابسته نیست و تنها محصول جمعی است دوستانه بی هیچ پشتوانه مادی و معنوی از هیچ نهادی. علی‌نامه با مراکز علمی و فرهنگی مختلفی همکاری علمی دارد و می‌کوشد تا حلقه دوستان و همکاران خود را گسترش دهد. 

علی‌نامه دست همه کسانی را که می‌خواهند با این سایت همکاری کنند و می‌توانند سطح کیفی و محتوای آن را ارتقا دهند، به گرمی می‌فشارد.علی‌نامه از همه نویسندگان و محققانی که در حوزه امیرالمؤمنین علیه السلام و محورهای علمی مرتبط، یادداشت و مقاله و کتابی نوشته‌اند، دعوت می‌کند تا با ارائه یا معرفی کار خود، در بخش اطلاعرسانی به ما کمک کنند.

در این مجموعه کوشش شده است تا با یک مشی علمی، گزارش‌ها دقیق و مستند باشند و اقوال غیر قابل اثبات و نامطمئن در آن منعکس نشوند. این مجموعه با رعایت کامل موازین نقل مطالب و رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران، تدوین می‌شود و از همه نهادهای علمی و فرهنگی می‌خواهد که با این تلاش، همراهی کنند.

مجریان و همکاران:

نویسندگان، محققان، ویراستاران، مترجمان و گروه فنی و اجرایی علی‌نامه به دلیل علاقمندی به تدوین این چنین مجموعه‌ای، با هم همراه شده‌اند.

سید علی طباطبایی یزدی (مدیر و سردبیر)

سید محسن حائری (برنامه‌نویس و مدیر فنی)

سید محسن موسوی اصفهانی (محقق و نویسنده)

خواندن 1595 دفعه

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر