غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارشی کوتاه از دهمين دوره ی تربيت مبلّغ غدير

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به لطف الهی دهمين جلسه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير، روز پنج شنبه95/05/28 مصادف با 14 ذی قعده سال 1437 رأس ساعت 8:30 در مسجد رضوی واقع در خيابان صغير اصفهانی برگزار گرديد.

بعد از تلاوت قرآن مجيد، استاد ارجمند محمّد باقر انصاری زنجانی بعد از بيان سه مطلب مقدماتی به بيان 5 فضيلت اختصاصی اميرمومنان علی (علیه السلام)پرداختند که چکيده ی آن به قرار زير است:

گزارشی کوتاه از دهمين دوره ی تربيت مبلّغ غدير

1.اختصاص ولايت به حضرت رسول خدا(صلی الله عليه و آله) در سرزمين غدير خم، خطبه های ديگری غير از خطبه ی معروفی که در دست داريم، ايراد فرمودند. از جمله حضرتش فرمودند:  
ای مردم! همانا خداوند شما را در کتابش به نماز امر نمود و به تحقيق برای شما آن را بيان نمودم. همچنين به زکات، روزه و حج امر نمود و من برای شما آن را تبيين و تفسير کردم. و خدا شما را به ولايت امر نمود و من خدا را شاهد می گيرم که ولايت تنها از اين مرد است,حضرت دستش را بر شانه ی علی بن أبی طالب ( علیه السلام) گذاشتند- سپس برای دو پسرش و سپس اختصاص به جانشينان بعد از آن دو از فرزندانشان خواهد داشت.

2.اولين کسی که به عنوان رئيس مومنان مخاطب انسان های با ايمان قرار می گيرد:
در خطبه ی غدير رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «وَ لَا خَاطَبَ‏ اللَّهُ‏ الَّذِينَ‏ آمَنُوا إِلَّا بَدَأَ بِه»‏.و خداوند (در قرآن کريم) کسانی که ايمان آوردند را مخاطب قرار نداد مگر اينکه با امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) شروع نمود.

3.مصداق بارز آياتی که رضايت خداوند در آن اعلام شده است:
در خطبه ی غدير می خوانيم: «وَ مَا أُنْزِلَتْ آيَةُ رِضًا إِلَّا فِيه».‏و هيچ آيه ای که در آن رضايت پروردگار ذکر شده باشد، نازل نشد مگر در شأن اميرمومنان علی(علیه السلام).
استاد بزرگوار مواردی همچون فتح: 29 – مجادله: 22 – غاشيه: 8 - فجر: 28 و آل عمران: 15 را بر شمردند و توضيحاتی پيرامون آيات مبارکه دادند.

4.نزول آيات مدح در شأن مولی در خطبه ی غدير می خوانيم: «وَ مَا أُنْزِلَتْ آيَةٌ فِي مَدْحٍ فِي الْقُرْآنِ إِلَّا فِيه‏»و هيچ آيه ای در مدح کسی در قرآن نازل نشد مگر در شأن علی بن أبی طالب (علیه السلام).

5.ملاک دوستی ودشمنی افراد در خطبه ی غدير همچنين می خوانيم: «مَعَاشِرَ النَّاسِ عَدُوُّنَا مَنْ‏ ذَمَّهُ‏ اللَّهُ‏ وَ لَعَنَهُ‏ وَ وَلِيُّنَا مَنْ مَدَحَهُ اللَّهُ وَ أَحَبَّه‏».

ای مردم! دشمن ما (اهل بيت عليهم السلام) کسی است که خداوند او را سرزنش و نفرين نموده است و دوست ما کسی است که خداوند مدحش نموده و او را دوست دارد.گفتنی است که در خلال برنامه، مدير مسئول موسسه فرهنگی هنری غديرستان کوثر نبی (صلی الله علیه وآله) بيانات و راهکارهايی برای تبليغ در روز غدير ارائه نمودند و دلسوزانه در امر تبليغ شرکت کنندگان را تشويق و ترغيب نمودند.بنرهای روزشمار و فرمهای تبليغی ويژه ی أيام غدير به غديرپژوهان و مبلغان غدير توزيع شد و به تدريج آمادگی لازم برای تبليغ غدير را در خود بوجود آوردند.

 گزارشی کوتاه از دهمين دوره ی تربيت مبلّغ غدير

در ادامه ی برگزاری این جلسه دوره تربیت , مدیرعامل مؤسسه فرهنگی غدیرستان حجت الاسلام حاج محمد رضا شریفی با بیان اهمیت تبلیغ غدیر و وظیفه ما جهت انتقال آموزه های این دوره در ایام سه روزه ی غدیر بیان نمودند:

آنچه در این دوره ی تربیت مبلغ غدیر در طی 12 جلسه به صورت تئوری فرا گرفته می شود نهایتاً اگر به صورت عملی با شیوه های نوین امروزی با توجه به نوع مخاطبین در نقاط مختلف به مرحله اجرا گذاشته نشود پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود.لذا تبلیغ محتوای این دوره به دیگران از اهداف برگزارکنندگان این جلسه می باشد.

و درانتها با تذکر درمورد نحوه ی هماهنگی با مبلغین غدیر جهت اعزام و برگزاری سفره های احسان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و نصب بنرهای روزشمارغدیر به صورت هدیه از طرف غدیرستان از همه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان تشکر لازم را نمودند.

 گزارشی کوتاه از دهمين دوره ی تربيت مبلّغ غدير

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر