غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با عنايات ويژه ی اميرمومنان علی (عليه السلام) و کرامت خاصّه ی حضرت رضا (عليه آلاف التحية و الثناء) جلسه ی هشتم از دوره ی تربيت مبلّغ غدير، روز پنج شنبه 14/ 5/ 95 مصادف با اول ذی القعده سال 1437 و همزمان با ميلاد خجسته ی کريمه ی أهل بيت حضرت معصومه سلام الله علیها  رأس ساعت 30 : 8 در مسجد رضوی واقع در خيابان صغير اصفهانی برگزار گرديد.

 

 

اين هفته غديرستان افتخار ميزبانی مولف بزرگ و مدافع حريم ولايت، حضرت آيت الله نجم الدين طبسی (دامت افاضاته) را داشت. حضور ايشان در اين دوره به طور چشمگيری موجب تقويت روحيه ی غدير پژوهشان و مبلغان غدير گرديد.

 گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"


استاد بزرگوار آيت الله طبسی (مدّ ظله العالی) در خلال موضوع اصلی بحث، با بيان تجربه های عينی و واقعی خود از تبليغ ولايت و مسأله ی غدير ارزش امر تبليغ را برای همگان آشکار نمودند. مخاطبين با جان و دل گوش به سخنان اين مرد بزرگ می دادند و محو سخنان و پندهای ايشان شده بودند.

 گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"

محور بحث های استاد محترم رسميّت نداشتن سقيفه و وجود مخالفان زياد آن بود. بر خلاف آن چه گمان اکثر مردم است، سقيفه در زمان برپايی اش علاوه بر وجود نازنين اميرمومنان علی علیه السلام و حضرت زهرا علیها السلام مخالفان زيادی داشته است. 70 شخصيّت را استاد ارجمند با ذکر گفته ها و کيفيّت مخالفتشان جمع آوری نموده اند که در کتابی قرار است به چاپ برسد. بعضی نيز حدود 700 نفر را ذکر کرده اند.
 گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"     گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"

از جمله کسانی که عليه سقيفه قيامی نرم داشتند، دوازده نفر از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و ياران اميرمومنان علی علیه السلام بودند؛ شش نفر از انصار يعنی أبوهَيثم بن‏ التَّيِّهان‏، سهل و عثمان دو پسر حُنيف، خُزيمه بن ثابت، اُبيُّ بن كعب و أبو أيُّوب الأنصاري و شش تن از مهاجرين يعنی خالد بن سعيد بن العاص، سلمان فارسي، أَبوذر غفاري، مقداد بن أَسود و عمار بن ياسر و بريدة أسلمي.
اين افراد ابتدا قصد داشتند که وارد فاز نظامی شوند، اما با خطّ دهی اميرمومنان علی علیه السلام نقشه عوض شد و قرار شد جنگی نرم با گفتگو و اعتراض در مجلس ابوبکر که اولين خروجی سقيفه بود، به پا کنند. آن ها به خوبی توانستند اهل سقيفه را با برهان و دليل اسکات کنند و آن ها را پند و اندرز دادند، اما در آن دژخيمان هيچ واکنش و انفعالی پيدا نشد و مسير گمراهی خود را ادامه دادند.
داستان مفصّل اين واقعه در کتاب نفيس احتجاج آمده است که استاد بزرگوار ابتدا پيرامون سنديّت کتاب مذکور و بعد از آن صحيح بودن روايت مذکور پرداختند و تا پايان جلسه حول اين حديث مفصّل بحث خود را ادامه دادند.

مهمان ویژه این جلسه حضرت آیت الله صافی زیده عزه

 گزارشی کوتاه از دوره ی تربيت مبلّغ غدير "هشتمين جلسه"

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر