چاپ کردن این صفحه

گزارش سومین جلسه تربیت مبلغ غدیر نوبت عصر (دوره ششم)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 گزارش سومین جلسه از ششمین دوره تربیت مبلغ غدیر نوبت عصر 

این جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس مولف گرانقدر و استاد حوزه غدیر حجة الاسلام و المسلمین محمد باقر انصاری  به ادامه بحث صبح در مورد پشتوانه های غدیر پرداختند.

طبق آنچه که در جلسه صبح بیان شد 6کلاس به عنوان پشتوانه علمی غدیر از طرف معصومین بیان شده است که به خانه همه شیعیان راه پیدا کرده است.

اولین مورد که از نظر زمانی هم نزدیک به غدیر است خطبه فدکیه حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد.
استاد انصاری با اشاره به محورهای متعددی که در خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  مطرح گردیده که خود پشوانه ای محکم بر اعتقادات غدیر محسوب میگردد مانند: مباحث توحید، نبوت و امامت. همچنین اشاراتی در خطبه فدکیه به اینکه چگونه مردم در مدت کوتاهی پس از غدیر خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را رها کردند.

حجة الاسلام انصاری فرمودند: در مواردی هم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جاهای خالی خطبه غدیر را پر کردند! به این معنا که مکملی برای مطالب اجمالی غدیر بیان شده است.

ایشان دومین پشتوانه پر محتوا و موجز علمی غدیر را خطبه غدیریه امیرالمومنین علیه السلام برشمردند.
استاد حوزه غدیر اشاره داشتند: این خطبه را حضرت، در ایام حکومت خود در روز جمعه ای که مصادف با عید غدیرخم بود بیان فرمودند و همانند خطبه پیامبر از توحید شروع نمودند.سپس نبوت را توصیف کردند و اینکه پیامبر برای خود جانشینی قرار داد.
حضرت علی علیه السلام بعد از اینکه اوصاف جانشین پیامبر را کردند به بیان اوصاف غدیر پرداختند؛
حجة الاسلام انصاری ادامه بررسی دومین پشتوانه غدیر یعنی خطبه غدیریه حضرت علی را به جلسه بعد موکول کردند.

در انتها با ذکر توسل به محضر آخرین وارث غدیر و استمداد از ایشان در پیشبرد اهداف خدمت به غدیر و همچنین ذکر مصیبت ائمه اطهار علیهم صلوات الله توسط ذاکر اهلبیت علیهم السلام حجة الاسلام قربانی و قرائت جمعی دعای شریف سلامتی امام عصر علیه السلام این جلسه پایان یافت.