چاپ

گزارش بزرگداشت هزار و چهارصدمین سال شهادت مولا امیرالمومنین علیه السلام

مجلس عزاداری و بزرگداشت یکهزار و چهارصدمین سال شهادت امیر المومنین علیه السلام

شب بیستم ماه مبارک رمضان، شنبه 4 خرداد با حضور علما طلاب و اساتید حوزه ودانشگاه و اقشار مختلف مردم ولایتمدار از ساعت 9:30 شب برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری خبر غدیر،به گزارش خبر گزاری خبر غدیر،

مجلس عزاداری و بزرگداشت یکهزار و چهارصدمین سال شهادت امیر المومنین علیه السلام در شب بیستم ماه مبارک رمضان، شنبه 4 خرداد با حضور علما طلاب واساتید حوزه ودانشگاه و اقشار مختلف مردم ولایتمدار از ساعت 9:30 شب برگزار گردید.


در این مراسم با شکوه حضرت آیه الله ابطحی دامه برکاته با اشاره به غربت و مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام و تشکر از این همه حضور عاشقانه وکم نظیر فرمودند: شما درحالیکه گروه گروه در این مجلس بزرگداشت و باعظمت وارد می شدید من منقلب می شدم زیرا  شما جلسه عزاداری هزاروچهارصدمین سال شهادت حضرت علی علیه السلام را غریب نگذاشتید و من بیاد غربت و تنهایی فرزندان امیر المومنین علیه السلام افتادم که چگونه امام حسن و امام حسین علیهما السلام درآن فضای مظلومیت نیمه شب باید  تنهایی، بدن مطهر پدربزرگوارشان را غریبانه تشییع کنند.

آنگاه در ادامه فرمودند: هر کس در این ایام برای غربت ومظلومیت امیرالمومنین علیه السلام  با تمام وجود به میدان بیاید امیرالمومنین علیه السلام و فرزندانشان همگی برای او به میدان خواهند آمد همانگونه که وقتی سیدحمیری باتمام وجود برای آنحضرت شعر می گوید امام صادق علیه السلام تمام قد ازاودفاع کرده ولقب سید الشعراء رابه اومی دهند.

در ادامه شعرا و مداحان گرانقدر از جمله استاد شاهزیدی(خروش) و استاد مهرپرور و استاد ایزدی اشعاری در باب یکهزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمومنین علیه السلام خوانده وپرده ای از غربت ومظلومیت حضرتش برداشتند.

    
سپس عزاداری وسینه زنی باحضور هیات  مذهبی و مداحان اهل بیت علیهم السلام آقای مهدی نایب و دیگر مداحان برگزارگردید.

     

درپایان پس از ذکر مصیبت برای تعجیل در فرج امام زمان روحی فداه جمع حاضربا اشک ریزان دعا نمودند.

قابل ذکر است علما وشرکت کنندگان درحال خروج از غدیرستان دفتر دلنوشته وخاطرات برگزاری مجلس یکهزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمومنین علیه السلام را با قلم خود مزین نمودند .

       

گزارش تصویری مجلس عزاداری و بزرگداشت #هزار_و_چهارصدمین_سال_مظلومیت_مولا شنبه 4 خرداد 1398-اصفهان-غدیرستان