غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سایت غدیرشناسی

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

سایت غدیرشناسی جهت مشاهده کلیک کنید :  http://www.ghadirshenasi.ir

معرفی کوتاه ازاهداف، برنامه ها و عملکرد مؤسسه غدیرشناسی

جریانهای تکفیری و سلفی سالهاست که با تئوریزه کردن افکار پلید و انحرافی خود، تلاش می‌کنند بر بنیانهای اعتقادی مکتب ولایت خدشه وارد نموده، پیروان اهل‌بیت (علیه السلام) را به هرطریق که می‌توانند از صراط مستقیم ولایت جدا کنند.

یکی از مؤثرترین روشهای آنان، ایجاد تردیدهای فکری و القاء شبهات اعتقادی است که از طریق صدها شبکه ماهواره‌ای و پایگاه اینترنتی صورت می‌گیرد و متأسفانه توانسته‌است ضربات سهمگینی به اردوگاه ولایتمداران وارد آورد. ازسوی دیگر، تأثیرات و پیامدهای مخرب این ضربات سهمگین خصوصا در استان‌های مرزی و همچنین در دانشگاهها، به دلیل برخی ملاحظات امنیتی و اجتماعی، آنچنان که هست به اطلاع عموم مردمی که عاشق مکتب ولایت‌اند، نمی‌رسد.

تدبیرهایی هم که متولیان امور فرهنگی و دینی برای مقابله با این حملات سنگین و سازمان‌یافته در سال‌های اخیر کرده‌اند، هرچند که ارزشمند و ستودنی است، اما در مقابل حجم بالای تبلیغات دشمن و سرمایه‌گذاری فراوان آنان، ناکافی است؛ ضمن آن که متأسفانه بخش عمده و قریب به اتفاق فعالیتهای فرهنگی و مذهبی ما، متوجه کارهای روبنایی و کم‌بهره است که به دلیل زودبازده بودن آنها، بیش از کارهای فرهنگی زیربنایی و بنیادین، مورد استقبال مسئولان قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد برای حل این مشکل و مقابله با این تهاجمات گسترده فرهنگی، باید برنامه‌های درازمدت نوشت و همت اصلی را متوجه کارهای "بنیادی" نمود. باید حجم اصلی بودجه وسرمایه انسانی از کارهای سطحی و کم‌بازده، به سمت کارهای ریشه‌ای برود و دراین راستا «تشکیل دوره‌های آموزشی بلندمدت و میان‌مدت» به عنوان مهمترین و مفیدترین اقدام ریشه‌ای و بنیادین، می‌تواند وِجهه‌ی همت متولیان فرهنگی و مؤسسات دینی و آحاد دردمندانی که دردِ دین و مکتب دارند، قرار گیرد.

بر این اساس، طرح تشکیل "کارگاه تخصصی غدیرپژوهی" در 6سطح از سوی مؤسسه غدیرشناسی از اواخر سال 1389 به مرحله اجرا درآمده‌است. این کارگاه آموزشی که پیش از این به صورت آزمایشی و با عنوان «کارگاه آموزشی خطبه غدیر» برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به اجرا درآمده و مورد حمایت بسیاری از فرهیختگان، از جمله مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازیمدظله‌العالی قرار گرفت و با استقبال جدی عاشقان مکتب ولایت و خصوصا دانشجویان روبرو شد، هم اینک که بیش از پنج سال از آغاز مرحله‌ی فراگیر این کارگاه می‌گذرد، حدود 5000 غدیرپژوه در 18 دوره آموزشی در تهران و چندین دوره در تعدادی از شهرستانهای کشور، حداقل یک سطح از کارگاه غدیرپژوهی را گذرانده و خود را برای ورود به سطوح بعدی و مراحل عالی این کارگاه آماده می‌کنند.
نظام آموزشی و محتوای درسی کارگاه غدیرپژوهی به گونه‌ای طراحی گردیده، که غدیرپژوهان فارغ‌التحصیل سطح 6 این کارگاه، به خوبی بتوانند مهمترین اعتقادات مکتب ولایت را با استفاده از معتبرترین منابع اهل‌تسنن به اثبات رسانده و در مناظراتی که با مخالفان مسلک و طریق اهل‌بیت (علیه السلام) برگزار می‌شود، به طور عالمانه و استدلالی از اعتقادات خود دفاع کنند.
مؤسسه غدیرشناسی در این کارگاهها با پایبندی کامل به «اصل وحدت اسلامی» ، به طرح علمی اعتقادات شیعه پرداخته و با خودداری از مطرح کردن مسائلی که موجب پیدایش دشمنی و عداوت با برادران اهل‌تسنن گردد، غدیرپژوهان خود را از هر مکتب و نِحله‌ای که باشند، به کشف حقایق دینی رهنمون می‌شود.

این مؤسسه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبریمدظله‌العالی به انگیزه تربیت متخصص درمورد غدیر، به کاری مداوم و مستمر می‌پردازد و تلاش می‌کند طبق توصیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازیمدظله‌العالی، دامنه‌ی نهضتی را که از دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شد، به همه دانشگاهها و بلکه به سراسر جامعه اسلامی بکشاند.
 
از ویژگی‌های مهم کارگاه غدیرپژوهی آن است که در جلسات درسی این کارگاه ، نگاه جامع و کاملی به غدیر و موضوع ولایت صورت می­گیرد و درهمین راستا، اصل مهم ولایت‌فقیه که برگرفته از دانشگاه غدیر است، بامبانی علمی و استدلالی به غدیرپژوهان آموخته می­شود. با این نگاه جامع، تفکرها و بینش­های باطلی چون تفکرات حجتیه‏ای، در این کارگاه مورد نقد قرار می­گیرد و انحرافات فکری این دسته از تشکل­های به ظاهر ولایی، برای غدیرپژوهان تبیین می­شود. برداشت­ها و تذکرات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره­ی غدیر، مدّ نظر جدی اساتید این کارگاه است.

در کارگاه غدیرپژوهی، هر غدیرپژوه برای هریک از سطوح تحصیلی خود، دارای یک کارنامه­ی غدیرپژوهی است که این کارنامه، منطبق بر مقررات "آئین­نامه غدیرپژوهی" ، برای وی در پایان هر سطح صادر می­گردد.

مؤسسه غدیرشناسی، همچنین علاوه بر شیوه آموزش حضوری، 2شیوه آموزش از راه دور را هم با عناوین "مجازی(اینترنتی)" ، و "مکاتبه‌ای(ارسال بسته‌های پستی)" تعریف کرده است.
غدیرپژوهان در شیوه آموزش "مجازی" ، از طریق گوشی همراه (موبایل) یا دستگاه رایانه شخصی خود، اقدام به دریافت فایل صوتی و متن جزوات درسی می‌کنند.

شیوه آموزش "مکاتبه‌ای" برای غدیرپژوهانی است که دسترسی اینترنتی ندارند و یا اینکه مایلند فیلمهای ویدیویی کلاس را دریافت کنند. در این شیوه، جزوات کاغذی و فایل­های ویدئویی از طریق پست برای غدیرپژوهان ارسال خواهد شد.
این تعدّد روش­های آموزشی، صرفاً به منظور فراهم آوردن تمهیدات لازم برای گسترش آموزه­های ولایت و امامت بوده و زمینه را برای فراگیر کردن این آموزش­ها به وجود می­آورد تا هرکس که کمترین فرصت و شرایط را برای فراگیری این معارف داشته باشد، درصورت وجود انگیزه‌ی لازم بتواند خود را به این دریای بیکران حکمت­ها و معرفت­ها رسانده، و از بحر موّاج مکتب انسان‌ساز ولایت، سیراب گردد.

* مؤسسه غدیرشناسی امیدوار است پیروان مکتب ولایت از هر قشر و صنف و گروهی که هستند، با فراگیری این آموزه‌های علمی و استدلالی، ضمن برخورد خوب با اهل‌سنت و جدا دانستن آنها از وهابيت و رعایت اصل وحدت اسلامی که يکی از الزامات مهم غديرپژوهی است، بتوانند در ترویج معارف اهل‌بیت (علیه السلام) نقش مهم و اساسی ایفا کنند.
 

روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی
بهار 1395

خواندن 4998 دفعه

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر