غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

۴۶ روز تا غدیر:شاهدان غدیر(عمار یاسر)

Tablo Roozshomare Ghadir 46

۴۶ روز تا غدیر:شاهدان غدیر(عمار یاسر)

در جواب عمروعاص در صفین

در جنگ صفین عمروعاص برای اصحاب خود این حدیث را نقل کرد که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:« عمار را گروه متجاوز می کشند و عمار از حق جدا نمی‌شود و آتش جهنم را نمی سوزاند.»

یک نفر از لشکر معاویه به عمروعاص گفت:هم اکنون عمار در لشکر علی بن ابیطالب علیه السلام است !! عمروعاص گفت: اگر بتوانی بین من و او جمع کنی با هم صحبت می کنیم.

وقتی عمار و عمروعاص در مقابل هم قرار گرفتند عمرو گفت:ای عمار ،تو را به خدا قسم می دهم  که از اسلحه کشیدن این دو لشکر مانع شوی و خون آنان را حفظ کنی! ما که یک خدا را می پرستیم و به قبله شما نماز می‌خوانیم و به همان دینی دعوت می‌کنیم که شما دعوت می کنید و کتاب شما را می‌خوانیم و به پیامبرتان ایمان داریم.

عمار در جواب او ضمن مطالبی گفت:پیامبر صلی الله علیه و آله به من دستور داده با قاسطین که شما هستید بجنگم. ای ابتر،آیا به یاد داری که پیامبر صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود:«من کنت مولاه فعلی مولاه،اللهم وال من والاه و عاد من عاداه»؟

صاحب اختیار من خدا و رسول و بعد از آنان علی است،ولی تو مولی و صاحب اختیار نداری!! معاویه وقتی این خبر را شنید گفت: «عرب هلاک شده است اگر سبک شمردن این غلام سیاه آنان را دریابد»!  و منظور او عمار بود.

چهارده قرن با غدیر ص۸۲ به نقل از بحارالانوار ج ۳۳ص۳۰

 

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر