غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دوشنبه, 11 دی 1396 12:59

آیا جد پدری یا جد مادری حضرت علی اکبر (علیه السلام)...

پرسش:

سلام علیکم

عنایت بفرمایید به این سوال پاسخ دهید تا شناخت ما به ائمه و اهلبیت بیشتر شود. بسیار سپاسگزاریم: آیا جد پدری یا جد مادری حضرت علی اکبر (علیه السلام) شبیه ترین مردم به حضرت عیسی بن مریم (علیه السلام) است؟

پاسخ:

سلام علیکم
با تشکر از شما
این موضوع راجع به جد مادری ایشان صحیح است ،حضرت لیلی سلام الله علیها دختر ابی مره بن عروه بن مسعود ثقفی است، و عروه بن مسعود یکی از سادات اربعه در اسلام است، و از بزرگانی بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم او را مثل صاحب یاسین (که قوم خود را به خدا دعوت کرد و او را کشتند) و شبیه‌ترین مردم به عیسی بن مریم نامیدند.
جد پدری ایشان امیرالمومنین علیه السلام میباشند که این مطلب راجع به ایشان نیامده است و همچنین راجع به خود حضرت علی اکبر علیه السلام آمده است که امام حسین علیه السلام درباره ایشان فرمودند:

(اللّهم اشهد، فقد برز إلیهم غلام أشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسولک صلّى اللَّه علیه و آله، و کنّا إذا اشتقنا إلى نبیّک نظرنا إلیه)
«خداوندا! گواه باش، به تحقیق جوانى به جنگ و مبارزت شتافته که اشبه الناس از نظر خلقت و خلق و منطق به رسولت صلّى اللَّه علیه و آله مى ‏باشد. هر گاه اشتیاق زیارت پیامبرت را مى ‏یافتم او را مى ‏نگریستم».

لهوف، ص: ۱۴۸

واحد پاسخگویی به سوالات

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر