غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
یکشنبه, 10 دی 1396 13:23

روایتی شنیدم تحت این موضوع که همه سیارات...

پرسش:

باسلام چند سوال داشتم:

۱- من روایتی شنیدم تحت این موضوع که همه سیارات و کرات آسمان اول جمع شوند مانند دانه شنی در آسمان دوم و آسمان دوم شامل سیارات و کرات زیاد است که مانند دانه شنی درون آسمان سوم و به همین ترتیب تا آسمان هفتم و آسمان هفته و تمام علوم آن درون انگشتری حضرت علی ع می باشد. میخواستم بدانم:

-این روایت از کیست و سند آن چیست؟

-اگر امکان دارد متن کامل روایت را برایم بنویسید

- و همچنین چطور آن زمان امام معصوم ما این روایت را مطرح کرده اند با توجه به اینکه مردم آن زمان کره زمین را نمیدانستند چیست حالا راجع به سیارات و کرات دیگر چیزی میشنوند این کمی خدشه وارد روایت نمیکند!!!!!

۲-اگر امکان دارد چند معجزه یا روایت یا فضائل جالب یا عجیب از حضرت علی ع برایم بگویید، من جایی کنفرانس دارم و موضوع کنفرانس من معجزات و فضائل حضرت علی ع است میخواهم برای قشر جوان جالب باشد. با تشکر

پاسخ:

پاسخ سوال اول:

متأسفانه بعد از جستجوی بسیار و پی گیری های بی شمار، روایت مورد نظر شما یافت نشد. توصیه می شود به ناقل روایت رجوع کنید و سند را از وی جویا شوید. البته روایاتی با مضمونی تقریبا مشابه روایت شما در منابع زیر وجود دارد که بعید است مورد نظر ناقل مزبور بوده باشد:

_ الکافی (ط - الإسلامیه)، ج‏۸، ص: ۱۵۴-۱۵۵

_ بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏۲۵، ص: ۱۸۴

همچنین با فرض وجود این روایت یا مشابه های آن هم خدشه ای به روایت وارد نمی شود چرا که مردم زمان امیر المومنین علی (علیه السلام) تا حدّی با آسمان ها و اجرام آسمانی آشنا بوده اند بنابراین به تناسب فهم خود آن را می فهمیدند.  

پاسخ سوال دوم:

پیشنهاد می شود مخاطبین جوان خود را با فضائلی آشنا کنید که مناسب با ظرفیّت آنهاست و ساده تر مورد قبول واقع می شود، و مهمتر این که دارای سند و مدرک معتبر هستند. درست است که مناقب مولایمان امیر المومنین علی (علیه السلام) بسیارند، اما همان کاری را کنیم که اهل بیت (علیهم السلام) به ما آموخته اند؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند:

«...حَدِّثُوهُمْ بِمَا یَعْرِفُون‏...» (۱)
یعنی به اندازه ی معرفت آنها برایشان حدیث بخوانید.

اما برای دریافت معجزات و فضائل حضرت، لطفا به هفته نامه ی سایت غدیرستان، بخش کرامات و فضائل در تاریخ ۹۲/۲/۸ - ۹۲/۹/۷ - ۹۲/۹/۱۴ - ۹۲/۱۰/۱۲ - ۹۲/۱۰/۱۹ - ۹۲/۱۰/۲۶ و غیره مراجعه بفرمایید. در این بخش از هفته نامه فضائل و مناقب امیر المومنین علی (علیه السلام) و سائر اهل بیت (علیهم السلام) همراه با ذکر سند به نمایش گذاشته می شود.  

پی نوشت ها:

۱. الکافی (ط - الإسلامیه)، ج‏۲، ص: ۲۲۳

با تشکر!

واحد پاسخگویی به سوالات

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر