غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مسابقه «خطبه غدیر» با شیوه‌ای نوین

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه‌ای فرهنگی نرم‌افزاری اقدام به برگزاری خطبه غدیر با استفاده از شیوه‌های سمعی و بصری کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری مطلع فجر صادق به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت اقدام به برگزاری مسابقه سراسری خطبه غدیر کرد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نرم افزاری مطلع فجر صادق در گفت‌وگو با تسنیم در این باره گفت: لزوم آشنایی مردم جهان با مفاهیم امامت و ولایت بر اساس کلام صریح رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم امروز بیش از پیش احساس می شود؛ چیزی که در خطبه غدیر به تمام و کمال یافت می شود؛ در همین راستا هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی با محتوای اصیل و بندهای بنیادین و کاربردی خطبه غدیر است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این مسابقه از روش‌های سمعی و بصری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که متن خطبه غدیر طولانی است و با توجه به اینکه ذائقه مخاطبان در دریافت مفهوم به سمت فرهنگ صوتی و تصویری ارتقا یافته است، در این مسابقه از روش‌های سمعی و بصری و تصویرسازی مفاهیم دینی و الهی استفاده کردیم تا با لذت بیشتری بتوانند خطبه را مطالعه کنند.

مدیر عامل مجموعه فجر در این باره گفت: در این راستا از هنرمند ارزشمند کشورمان مرتضی هاشم‌ خانلو، گوینده رادیو و تلویزیون برای قرائت خطبه استفاده کردیم. به علاوه در طراحی تصویری این مسابقه، از امکانات شنیداری و تصویرسازی انیمیشنی همراه با مضامین معرفتی مبتنی بر مفاهیمی چون فضاهای بهشتی، سفینة النجاة بودن اهل بیت علیهم السلام و ولایت ایشان و لزوم حرکت به سمت الله از مسیر باب الله بهره بردیم تا علاوه بر آسان‌سازی مطالعه خطبه غدیر، بتوانیم تأثیر معرفتی لازم در مسابقه‌دهندگان را افزایش دهیم.

وی درباره ترجمه خطبه غدیر گفت: در ترجمه خطبه غدیر بسیار حساسیت نشان دادیم تا بتوانیم تا حدود زیادی حق مفاهیم و معارف پیامبر گرامی اسلام(ص) را ادا کنیم؛ در این راستا جلسات متعددی با اهل فن برگزار کردیم تا در نهایت به یک ترجمه مطلوب دست یافتیم.

به گزارش تسنیم مسابقه خطبه غدیر به دو زبان فارسی و عربی به صورت سراسری بوده و از عید قربان تا عید غدیر در ده بخش، روزانه در فضای حرم مطهر امام رضا علیه السلام از طریق بیلبوردها منتشر و در فضای مجازی نیز در کانال رسمی حرم مطهر امام رضا علیه السلام در اختیار عموم قرار می گیرد. علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه خطبه غدیر می‌توانند هر روز ساعت 12 ظهر به بعد به کانال رسمی حرم امام رضا(ع) به آدرس https://telegram.me/razavi_aqr_ir رجوع کنند و فایل مدنظر را دریافت و جواب صحیح را به شماره سامانه پیامکی موجود در فایل تصویری ذیل ارسال کنند.

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر