غدیر
  • 03134490296
  • 09118000109
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بازگشایی فاز دوم صحن حضرت زهرا (س) در عید غدیر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همزمان با گرامیداشت عید غدیر خم، فاز دوم بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف افتتاح و به روی زائران گشوده خواهد شد.

حسن پلارک روز سه شنبه در نشست مشارکت های مردمی ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این فاز در110 هزار متر مربع و در سه طبقه احداث شده و بخشی از پروژه عظیم صحن حضرت زهرا(س) یکی از بزرگترین پروژه جهان اسلام است، افزود: برای توسعه عتبات مقدسه پنج هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که هم اکنون حدود دو هزار میلیارد تومان پروژه توسط این ستاد در دست اجرا است.
وی از دیگر طرح های توسعه و بزرگ این ستاد را اجرای صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی عنوان کرد و یادآورشد: اجرای این پروژه ها از پیچیدگی های فنی بسیار بالایی به دلیل وجود آب های زیر سطحی برخوردار است.
پلاک خاطر نشان کرد: اجرای صحن امام رضا (ع) و صاحب الزمان (عج) در شهر کاظمین نیز از دیگر طرح های بسیار مهم در حال اجرا است.
پلارک با بیان اینکه طرح توسعه حرم تا شعاع 300 متری در سامرا نیز در دستور کار قرار گرفته است ، افزود: از تمامی وزارتخانه ها و نهادهای کشور می خواهم از اختیارات خود برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات استفاده کنند زیرا اینگونه فعالیت ها برکات معنوی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
رییس ستاد باز سازی عتبات عالیات همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با مستند سازی به این ستاد کمک کند زیرا بسیاری از ابنیه تاریخی در عتبات مقدسه ، آثار هنری و معماری ایرانی اسلامی هستند.
وی همچنین در مورد آثار حرکت عظیم اربعین گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی تاثیرات بسیار مهمی در زمینه مسایل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی بین دو ملت و دولت ایران و عراق دارد.
وی با تاکید بر اینکه بازسازی عتبات نقش بسیار مهمی در تحکیم وحدت دو کشور نیز خواهد داشت، اظهار کرد: تمامی وزارتخانه ها و نهاد ها می توانند با یاری رساندن به این ستاد نقش کلیدی و بسیار مهمی در این مهم ایفا کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات خدمت به آستان اهل بیت را یک توفیق الهی عنوان کرد و گفت: این مهم توفیقی است که نصیب هر شخصی نخواهد شد و باید قدر دان آن باشییم.
پلارک در پایان با قدردانی از ملت بزرگ ایران در یاری رساندن و اهدا نذورات خود به این ستاد، شماره حساب 1040 بانک ملی ، ملت و پست بانک را برای اهدا نذورات اربعین عنوان کرد.

وی گفت: خیرین و مردم همچنین می توانند از طریق کد #1040*780* اقدام به واریز نذورات و کمک های خود کنند.

منبع : ایرنا

موسسه فرهنگی هنری غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم

 

غدیر,غدیرخم,غدیرشناسی

غدیر